logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۷
[ شناسه خبر : ۴۰۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان:

شرایط استخدام معلمان نهضتی را نداریم

شرایط-استخدام-معلمان-نهضتی-را-نداریم-
معاون پشتیبانی،برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در قانون بودجه قید شده است که به کارگیری هرگونه نیروی استخدامی بدون مجوز ممنوع است.

محسن روزبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه برای به کارگیری نیروی جدید در آموزش و پرورش باید از سازمان اداره استخدامی کشور مجوز دریافت شود، گفت: این کار تنها وظیفه وزارتخانه‌هاست و سازمان‌های ذی‌ربط هیچ دخالتی ندارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: به تازگی نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که کمیسیون آموزش گفته است که آموزش و پرورش می‌تواند نیروی نهضتی را جذب کند، در صورتی که این چنین نیست و این اداره چنین اجازه‌ای ندارد.

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز مجوزی برای استان صادر نشده است، عنوان کرد: به غیر از نیروهای رسمی، پیمانی، آزمایشی، خرید خدمات، حق‌التدریس‌ و بازنشستگان مجوز استخدام نداریم.

وی ادامه داد: طبق ماده 5 ضوابط اجرائی بودجه 1403هرگونه درخواست، استخدام، جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید پس از تأیید اداره استخدامی کشور و تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه بودجه انجام می‌شود.

روزبان با اشاره به اینکه اگر کمیسیون آموزش استخدام نیروی نهضتی را به تصویب برساند و تبدیل به قانون شود، اداره آموزش و پرورش هم می‌تواند به کارگیری را آغاز کند. لازم به ذکر است نیروهای نهضتی تنها برای شرکت‌ها کار کرده و از کارکنان آموزش و پرورش نیستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در زنجان درخواست استخدام دارند. این نفرات می‌توانند در آزمون استخدامی آزموزش و پرورش شرکت کنند.    

   

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر